Recension av pokerplay.se

Tydlighet uppskattar jag och pokerplay.se lever upp till det. Både i slogan och i första stycket på startsidan står det klart vad sidan handlar om. Att tjäna pengar på Texas Hold´em. Jag spelade mycket hold´em för några år sedan, och är nu sugen på att börja spela mer seriöst igen och med fokus på att kunna tjäna pengar på mitt spel.

Pokerkalkylator

Ett gratis program med ett värde på $89.99 samt en sign-up bonus på 200% hos Titan Poker ända upp till $2000 låter som en mycket bra deal. Trots att jag är en sådan som blir irriterad när jag ser att pokerspelare använder solglasögon vid tv-sända evenemang. ”Kan du inte se någon i ögonen och bluffa hör du inte hemma vid ett pokerbord!” känner jag för att ropa. Men efter att ha grunnat en stund på idén med en pokerkalkylator inser jag vilken bra idé det är som pokerplay.se erbjuder den vinstlystne pokerspelaren.

Det är ju aldrig någon som skulle reagera på att det pratas om statistik eller historik under en fotbolls- eller hockeymatch. Varför skulle det vara annorlunda att kunna använda statistik för att ta beslut när man spelar poker? Det enda det egentligen betyder är att spelare kommer att fatta vettigare beslut. Och är det något som retar mig är det andra spelare som agerar konstigt och förstör möjligheterna att spela vettigt.

Spela poker med en pokerkalkylator

Artiklar och nyheter

Att det här är en sida som renodlat handlar om hur och var man ska spela poker blir ännu en gång uppenbart när jag börjar läsa lite nyheter, enbart artiklar om olika spelsajter och tips på hur man ska sköta sig vid och utanför pokerbordet för att lyckas med sitt spelande. Att senaste artikeln handlar om pocket-ess glädjer mig då det är en hand som verkar göra att många spelare får tunnelseende och tror sig kunna vinna emot vad som helst.

Läroplaner

De läroplaner som erbjuds verkar väldigt vettiga. Jag försöker tänka igenom mina egna erfarenheter genom åren och hur väl de stämmer överens med det som föreslås i de olika guiderna. Hade jag följt någon av dem hade det antagligen gått mycket bättre. Sen är det ju som vanligt med poker. Det gäller att hålla huvudet kallt och komma ihåg råden och taktiken även när det hettar till och det är mycket som står på spel. Både den oerfarne spelaren och den med några års spelande bakom sig har mycket intressant att läsa bland artiklarna på pokerplay.se.

Pokerrum

Något som ger sidan en ytterligare seriös dimension är att det finns en guide till hur man ska tänka kring valet av pokerrum, det är uppenbart att man ska få en så bra upplevelse som möjligt. Det handlar inte bara om att sälja in ett visst pokerrum. De nämner fem viktiga punkter som en ny spelare bör fundera kring innan valet av pokerrum:

• Säkerhet,
  • spelutbud,
  • service,